Inici  /  Noticies   /  MANLLEU TANCA L’ANY RUSIÑOL AMB UNA EXPOSICIÓ QUE PROFUNDITZA EN EL CARÀCTER POLIFACÈTIC DE L’ARTISTA

La mostra, coproduïda pel Ministerio de Cultura a través de la Societat Estatal de Commemoracions Culturals (SECC) i patrocinada per la Fundació Caixa Catalunya, és una aproximació a la personalitat artística de Santiago Rusiñol des dels diferents vessants, ressaltant els seu caràcter polifacètic, mitjançant un conjunt de materials inèdits, però que han estat fonamentals en l’estudi i la investigació del personatge i la seva obra.
La major part de les obres i documents de l’exposició (cartells, dibuixos, llibres…) provenen del llegat que l’artista va deixar al Cau Ferrat, la casa santuari del modernisme català que va inaugurar a Sitges l’any 1894, i que són el testimoni més eloqüent de la rica personalitat, sovint desconeguda, de Santiago Rusiñol. El material que complementa l’exposició prové d’arxius municipals de Sitges, de Manlleu i Aranjuez, de la biblioteca d’Aranjuez i del Centre Excursionista de Catalunya.
Amb aquesta exposició, que s’ha pogut veure a Sitges, Aranjuez, València i Granada, l’Ajuntament de Manlleu i el Museu Industrial del Ter han col·laborat amb la producció d’un audiovisual i amb l’aportació de material inèdit sobre l’artista i la seva relació amb Manlleu. La mostra posa el punt i final a un any ple d’activitats (conferències, exposicions temporals, etc…) on Manlleu ha recordat l’estreta relació de l’artista amb la ciutat gràcies a la commemoració del 75è aniversari de la seva mort.
L’exposició es podrà veure a la Sala d’exposicions de can Puget (Baixada de la Fidela, 1-3) fins al 16 de setembre de 2007, els divendres i dissabtes de 6 a 8 del vespre i els diumenges de 12 a 2 i de 6 a 8 del vespre.