Inici  /  Noticies   /  NOU ITINERARI NATURALÍSTIC A L’ENTORN DEL PANTÀ D’OLOST

NOU ITINERARI NATURALÍSTIC A L’ENTORN DEL PANTÀ D’OLOST

Aquesta tardor, l’Ajuntament d’Olost i el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu del Ter han dut a terme una sèrie d’actuacions d’ordenació de l’ús públic i establiment d’un itinerari a l’entorn del pantà d’Olost, amb un ajut del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya. Es va fer en el marc d’una convocatòria d’ajuts per a espais naturals protegits.

L’itinerari ressegueix les vores del pantà s’ha senyalitzat un itinerari circular per fer a peu, amb bicicleta o a cavall, d’uns 3 quilòmetres i mig, apte per a tothom. A més a més, s’ha adequat un espai d’aparcament i tres punts de pesca amb plataformes de fusta a la vora del pantà i bancs. S’hi ha instal·lat un plafó informatiu per conèixer les espècies de peixos que hi ha al pantà d’Olost com el barb cua roig (Barbus haasi), la bagra catalana (Squalius laietanus) o la carpa (Cyprinus carpio) i la que s’hi ha extingit, com l’anguila europea (Anguilla anguilla), actualment en forta regressió a tot Europa.

Des del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu del Ter també es va fer un estudi del poblament de peixos del pantà, que es va complementar amb una avaluació d’estat ecològic de l’aigua a la cua del pantà.
Amb aquest projecte es pretenia, d’una banda, fer una avaluació dels valors naturals de l’entorn i, d’una altra, ordenar-hi l’ús públic per garantir el respecte per aquest espai i la conservació de la biodiversitat i compaginar-hi els usos que actualment s’hi fan, el coneixement i el respecte per les espècies més significatives que s’hi poden trobar.