Inici  /  Noticies   /  “Què diuen els ocells” curtmetratge documental

“Què diuen els ocells” curtmetratge documental

El Museu del Ter i la Casa Museu Verdaguer presenten un curtmetratge que vincula l’obra de Verdaguer i els ocells del Ter a Manlleu

Una producció realitzada pel cineasta Albert Naudín i guió de l’escriptor Bernat Gasull, amb la participació de Lluís Soler, Júlia Danés, Santi Pocino i Marta Esmarats

El Museu del Ter i la Casa Museu Verdaguer presenten  el curtmetratge documental “Què diuen els ocells. Jacint Verdaguer i els ocells del Ter a Manlleu”. Un projecte que posa en relació els ocells de la riba del Ter en el seu pas per Manlleu amb l’obra de Jacint Verdaguer al voltant dels ocells, des de poesies emblemàtiques fins a les proses que recullen la saviesa popular.

Un curtmetratge fruit de la col·laboració entre dos museus

El curtmetratge, de deu minuts de durada, compta amb el guió de l’escriptor Bernat Gasull i Roig, i la realització del cineasta Albert Naudin, amb la participació dels actors Lluís Soler, Santi Pocino i Júlia Danés , la veu de la narradora Marta Esmarats i filmacions d’Albert Pedro.
Amb l’enregistrament en imatge i sons de més de trenta espècies d’ocells, el documental pretén divulgar l’obra de Jacint Verdaguer en la seva vessant de folklorista i vincular-la a la gran afició a l’ornitologia a casa nostra. El resultat posa de relleu la vigència dels textos, la riquesa de la parla i el valor del coneixement col·lectiu per a preservació del patrimoni tant cultural i com natural.
La col·laboració entre els museus de Manlleu i de Folgueroles, entronca amb els treballs previs d’ambdós. Així, Gasull i Naudín han près com a punt de partida documental el llibre Què diuen els ocells. Proses i poesies de Jacint Verdaguer (La Damunt; col·lecció FJV, 2003), així com els treballs del Museu del Ter en la valorització de la riquesa ornitològica del Passeig del Ter de Manlleu, entre ells l’exposició “Ocellots del Ter. Els ocells del Ter de Manlleu. D’instagam al museu” (2021). Consulteu aquí la publicació en línia sobre l’exposició.

Què diuen el ocells? ha comptat amb el suport de la Diputació de Barcelona i de la Direcció General de Cultura Popular del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya per a la seva producció.
Després de la seva primera projecció al Museu del Ter, el documental es podrà visionar als Canals Youtube de la Fundació Jacint Verdaguer i del Museu del Ter.

Fitxa tècnica

Bernat Gasull i Roig. Biòleg de formació, escriptor i guionista. Afeccionat al muntanyisme, a la natura i als viatges, és un gran coneixedor de l’obra i els itineraris que Jacint Verdaguer va realitzar al Pirineu, gràcies a la recerca sobre cultura i antropologia pirinenca realitzada els darrers 15 anys.
Albert Naudín Bolibar. Director especialitzat en cinema de muntanya i productor de FILMEXPLORA produccions. També ha participat en la realització de llargmetratges de ficció del director i productor francès Gilles Gambino i en la producció pròpia destaca el film Maleïda 1882 i Canigó 1883 (propera estrena) sobre les ascensions de Jacint Verdaguer al Pirineu, amb guió de Bernat Gasull.

COMENTARIIS

• 1 març, 2023
    reply

Rosa Aguarón Mir