Inici  /  Noticies   /  RECONEIXEMENT A LES DONES TREBALLADORES DEL VOLTREGANÈS

RECONEIXEMENT A LES DONES TREBALLADORES DEL VOLTREGANÈS

Els ajuntaments de Sant Hipòlit i les Masies de Voltregà, conjuntament amb el Centre d’Estudis del Voltreganès, el Grup Obert les Branques i el Museu del Ter, s’han unit per portar a terme un projecte en comú: fer explícit un reconeixement a totes les dones treballadores, molt especialment a les del Voltreganès.
La voluntat es recollir el testimoni de moltes dones, i el 8 de març del 2014 poder inaugurar una exposició. La mostra, a banda d’apropar la vida de moltes treballadores, també seria un reconeixement a una majoria, habitualment invisible, molt sovint silenciada i fins fa poc gairebé oblidada.

PROGRAMA D’ACTIVITATS

13 i 20 de març i 10 d’abril de 2013 (escola d’Adults de Sant HIpòlit) 18 i 25 d’abril i 2 de maig (biblioaccés de Vinyoles): Tardes de memòria històrica: “Vides de treballadores” a les 16.30 h. Amb la voluntat de copsar aquest testimoni, aquests dimecres a la tarda es trobaran aquestes treballadores per recopilar les històries acompanyant-les de fotografies. D’aquesta manera, tothom podrà aprendre d’aquesta experiència.

Activitats en paral·lel

Per tal de conèixer millor el patrimoni vinculat a la dona treballadora, i al mateix temps apropar-lo als més petits, es portaran a terme algunes activitats en paral·lel:
La dona treballadora a l’aula Durant el curs 2013-2014 s’aproparà el tema de la dona treballadora a l’aula. Es visitaran els diferents centres educatius del Voltreganès, i les mateixes protagonistes explicaran el seu llegat als més petits.
Sortides per conèixer el patrimoni de la industrialització i així refrescar la memòria a través de dues visites com a complement a les trobades setmanals, gràcies a les quals es podrà conèixer el patrimoni dels dos rius més industrials de Catalunya: el Ter i el Llobregat. Les sortides es faran durant la primavera i tardor d’enguany.
Per acabar aquest reconeimenent es farà una exposició, sobre la dona treballadora al voltreganès, gràcies a tot al material i al testimoni recollit al llarg de totes les activitats amb l’objectiu de deixar constància de la seva transcendència.