Inici  /  Noticies   /  SANTIAGO RUSIÑOL TORNA A MANLLEU AMB UNA EXPOSICIÓ DE LA SEVA OBRA PICTÒRICA ORIGINAL AL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER

Alguns dels quadres més importants de l’obra pictòrica de Santiago Rusiñol es podran veure al Museu Industrial del Ter del 10 i fins al 31 de maig a l’exposició Santiago Rusiñol torna a Manlleu.. Organitzada pel Museu Industrial del Ter, l’Ajuntament de Manlleu i Caixa Manlleu ha comptat amb la col·laboració del Consorci del Patrimoni de Sitges i amb el patrocini de Bon Preu – Esclat i aquesta és la primera vegada que a la comarca es pot veure una mostra d’obra original de l’artista.

El 22 de juny de 2006 Manlleu va donar el tret de sortida a l’any Rusiñol, donada la intensa relació de l’artista amb la ciutat, encara que poc coneguda tant a la nostra comarca com a la resta del país. Al llarg d’aquest any s’han organitzat diferents activitats per commemorar el 75è aniversari de la mort de l’artista; conferències, volta en carro teatralitzada des del Museu fins a la colònia Rusiñol, cursos d’audicions musicals, etc…

En el marc d’aquesta commemoració la mostra vol simbolitzar el retorn de l’artista a la ciutat de la seva família i la seva joventut. A Manlleu varen néixer el seu pare i el seu avi i és aquí on també tenien el negoci familiar, la colònia tèxtil Can Ramisa, de la qual Santiago es va cuidar fins que el seu germà Albert va ser major d’edat i sempre que aquest estava malalt.

L’exposició mostra dos espais diferenciats, en el primer el visitant podrà conèixer i descobrir la intensa relació de l’artista amb Manlleu així com veure un audiovisual amb diferents testimonis que relaten anècdotes i vivències del pas de l’artista per la comarca. L’exposició es complementa amb 21 quadres i un dibuix, alguns inèdits, d’obra original de l’artista. Les obres són representatives de les seves diferents etapes i procedeixen de diferents museus i col·leccions particulars, amb una presència significativa d’obres del Cau Ferrat de Sitges.

Santiago Rusiñol torna a Manlleu permet veure al Museu Industrial del Ter, una part molt significativa de l’obra pictòrica original de Rusiñol, amb alguns dels quadres més importants de la seva carrera: La morfina, Galeria blanca, La casa de Préstecs, Retratant-se, etc.

L’exposició, gratuïta, es podrà veure al Museu Industrial del Ter fins al 31 de maig de dimarts a divendres de 10h a 13h i de 16h a 19h, dissabtes diumenges de 10h a 14h i de 17 a 20h.

Paral·lelament a la mostra i dins el cicle de conferències sobre l’artista, el divendres 18 de maig a les 20h Vinyet Panyella, llicenciada en Filologia Catalana i escriptora, farà la conferència Santiago Rusiñol des del carro i el dijous 31 de maig a les 20h Isabel Coll, professora d’història de l’Art de la Universitat de Girona, farà un recorregut comentat per les obres que integren l’exposició en el marc de la seva xerrada Santiago Rusiñol i la pintura europea.

Finalment com a cloenda dels actes de commemoració de la mort de l’artista a Manlleu, el Museu Industrial del Ter acollirà, de mitjans de juny a setembre, la mostra Rusiñol desconegut, una exposició que va comptar amb la col·laboració de l’Ajuntament de Manlleu i del Museu Industrial del Ter i que fins ara s’ha pogut veure a Sitges, Aranjuez, València i Granada.