Inici  /  Noticies   /  VIU L’ESTIU VORA EL TER. UN CONJUNT D’ACTIVITATS PER PASSAR UN ESTIU EN FAMÍLIA.

Des del Museu Industrial del Ter i amb la col·laboració dels Ajuntaments de Sant Vicenç de Torelló de les Masies de Voltregà i de Vidrà, del Museu Arqueològic de l’Esquerda, del Grup de Defensa del Ter i del consorci de Paisatges del Ter es presenta aquesta nova proposta sota el títol de: Viu l’estiu vora el Ter.

La comarca d’Osona ofereix un gran conjunt d’atractius turístics repartits per tota la seva geografia. En aquest sentit un dels seus atractius importants i que al llarg dels anys ha configurat un paisatge molt particular a la comarca, és el riu Ter. Al seu pas per Osona les seves ribes van ser ocupades per colònies i fàbriques tèxtils creant un paisatge industrial del qual avui en dia encara en queden importants testimonis com la Colònia de Borgonyà o l’antiga fabrica de Can Sanglas, actualment seu del Museu Industrial del Ter. Al llarg dels anys, aquest motor de vida per a les més d’una trentena de fàbriques o colònies situades en el tram mitjà de riu, ha vist com les fàbriques desapareixien i com naixien altres activitats relacionades amb el riu.

Amb aquest projecte el MIT se suma al programa de vacances amb família de la Generalitat de Catalunya. Aquest programa es realitza des de l’Alberg Canonge Collell de Vic on les famílies s’allotgen durant una setmana i descobreixen els espais de la nostra comarca. Va ser amb el propòsit de facilitar informació cultural de la zona a aquestes famílies com va néixer Viu l’Estiu vora el Ter. En aquest petit llibret de 8 pàgines, que es distribuirà als diferents tipus d’allotjaments de la comarca, oficines de turisme, restaurants i altres punts d’Osona, el visitant hi podrà trobar prop d’una desena d’activitats.

El Museu Industrial del Ter presenta un Joc de pistes, on tots els nens que vinguin acompanyats dels seus pares hauran de trobar el fantasma del MIT. D’aquesta manera la visita al MIT es converteix en un joc on els nens aprenen al mateix temps que recorren les seves instal·lacions. Tanmateix el MIT per aquest estiu continua apostant pel teatre ampliant la seva oferta. Actualment en Quimet continua ensenyant la fàbrica els diumenges a les 11.31h a través de, les ja consolidades, visites teatralitzades de l’Esperit del Ter. Amb aquesta línia properament aquestes visites es veuran ampliades amb l’Esperit del Ter en versió femenina. Però pels amants del sang i fetge i d’altres històries fosques del treball en una fàbrica, la companyia Corcia Teatre i el MIT presenten l’espectacle teatral Torn de Nit. Crònica negra, amb representacions tots els dissabtes des del 19 de juliol fins al 16 d’agost i amb una representació acompanyat d’un Sopar de Carmanyola els divendres 25 de juliol i 1, 8 i 15 d’agost.

Viu l’estiu vora el Ter també engloba les diferents activitats que tots aquells que vinguin a Manlleu poden desenvolupar des de l’oficina de Turisme de Manlleu (la ruta audioguiada i el BTTER). L’oferta també destaca l’espai de l’Embarcador del Ter amb una combinació de la visita teatralitzada al MIT i un petit Vermut en aquest espai on els visitants podran degustar els productes típics d’aquest indret emblemàtic, la llimoneta i la llonganissa.

Una de les grans novetats és la possibilitat de fer una sortida natural per observar la fauna i la flora fluvial. De la mà d’un ornitòleg, i prèvia inscripció al MIT, aquells que vulguin podran conèixer i gaudir de la gran diversitat natural que es troba a la vora dels nostres rius. Les sortides es faran els dijous, divendres i dissabtes, pels volts de Vidrà, les illes de les Gambires a Masies de Voltregà i al passeig del Ter davant del MIT, respectivament.

L’oferta es complementa amb el Museu Arqueològic de l’Esquerda on aquells que s’hi desplacin hi podran observar en directe els treballs d’excavació al jaciment i la ruta per descobrir el riu Ter, el GR 210 a través de les rutes publicades des del MIT (MIT-L’Esquerda i MIT-Borgonyà).

En darrer terme destacar la incorporació en aquest petit llibret de les visites a espais emblemàtics de patrimoni industrial i natural d’Osona, la Colònia de Borgonyà i l’espai natural dels Meandres i Gallifa.

Viu l’estiu vora el Ter espera poder satisfer a tots aquells visitants que busquen descobrir nous espais a través d’activitats culturals per gaudir en família a través d’un eix denominador a totes elles, el riu Ter.