Inici  /  Noticies   /  Celebra amb nosaltres el Dia Internacional dels Museus (DIM 2023)

Celebra amb nosaltres el Dia Internacional dels Museus (DIM 2023)

Enguany sota el lema “Museus, sostenibilitat i benestar‘ del 13 al 21 de maig celebrem el Dia Internacional dels Museus (DIM2023).  Cada any, des del 2020, el Dia Internacional dels Museus dóna suport a un conjunt d’Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides. El DIM 2023 se centrarà en:

• Objectiu 3 Salut i benestar mundial: Garantir una vida sana i promoure el benestar per a totes les persones i edats, en particular pel que fa a la salut mental i l’aïllament social.
  • Objectiu 13 Acció pel clima: Prendre mesures urgents per combatre el canvi climàtic i els seus impactes, adoptant mesures de baixes emissions en carboni al Nord Global i estratègies de mitigació al Sud Global.
  • Objectiu 15 La vida a la terra: Protegir, restaurar i promoure l’ús sostenible dels ecosistemes terrestres, amplificant les veus dels líders indígenes i conscienciant sobre la pèrdua de biodiversitat.

El Museu del Ter se suma a les celebracions i durant aquestes dates fem jornada de portes obertes, del dijous 18 al diumenge 21 de maig perquè tots els visitants entrin gratuïtament i visitin, aquests quatre dies de 10 a 14h, les nostres exposicions permanents: “La fàbrica de riu”, “La societat industrial. 1845-1935” i “Els rius mediterranis”.

Diumenge 21 de maig a les 12h es farà la visita teatralitzada “L’esperit del Ter” de Corcia Teatre. En Quim, el nostre esperit, us explicarà com era el treball en una fàbrica de filatures de principis del segle XX i altres aspectes de la societat industrial de l’època.  Podeu fer la reserva per fer la visita teatralitzada clicant aquí.