Inici  /  Novetats   /  Els resums de les presentacions de la jornada Cultura Viva 2019

Els resums de les presentacions de la jornada Cultura Viva 2019

En el següent enllaç disposeu d’un breu resum de cada presentació de la Jornada Cultura Viva 2019. VIII Jornada de presentació de la Recerca Etnològica a la Catalunya Central 2019.

El passat 30 de novembre es va celebrar al Museu Arqueològic de l’Esquerda de Roda de Ter la VIII Jornada de presentació de la Recerca Etnològica a la Catalunya Central 2019. La jornada forma part del programa Cultura Viva, que és una iniciativa de l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial i té com a objectiu comunicar els resultats de les recerques científiques sobre temes etnològics que es fan a Catalunya.
La jornada, organitzada pel Museu del Ter amb la col·laboració del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, va permetre escoltar, aprendre i comprovar l’estat de la recerca etnològica a la Catalunya central. En total s’hi van presentar 10 recerques realitzades a les comarques d’Osona (principalment), però també del Bages i el Ripollès. Les comunicacions van tractar temàtiques tan diverses com: la musicologia, l’agricultura social, la religiositat popular, el cinema com a activitat de lleure quotidià, les festes populars o les tines urbanes i el patrimoni vitivinícola del nostre territori.